Rôzne

Bratislavský dopravný podnik pri tendri na 85 autobusov využije novú metódu

Dopravca sa pri obstarávaní autobusov rozhodol nepoužiť e-aukciu, ale takzvanú sealed-bid aukciu. Tá funguje tak, že uchádzači nevedia, či sa do súťaže prihlásil aj ich konkurent.

Ilustračný obrázok k článku Bratislavský dopravný podnik pri tendri na 85 autobusov využije novú metódu
8
Galéria
Zdroj: DPB, a. s.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) využije pri aktuálnom obstarávaní 85 autobusov novú metódu na výber výhercu. Zároveň zvažuje predĺžiť lehotu na predkladanie ponúk. Uviedol to manažér PR a marketingu DPB Martin Žarnovický.

Nový typ aukcie

Prevádzkovateľ mestskej hromadnej dopravy (MHD) v hlavnom meste vyhlásil 19. augusta tender na nákup 81 kĺbových autobusov a štyroch minibusov (s dĺžkou maximálne osem metrov). Má ísť o jeden z najväčších a najvýznamnejších tendrov v histórii bratislavskej MHD. Záujemcovia môžu v súčasnosti predkladať svoje ponuky do súťaže do 19. septembra.

„Aby sa do súťaže mohlo zapojiť čo najviac výrobcov z celej Európy, vznikla medzi nimi čo najväčšia rivalita a ponúkli svoje vozidlá s čo najnižšou maržou, DPB zvažuje, že predĺži zákonom stanovenú lehotu na predkladanie ponúk minimálne o ďalších desať dní,“ povedal Žarnovický.

Dopravca sa zároveň pri obstarávaní autobusov rozhodol nepoužiť e-aukciu, ale takzvanú sealed-bid aukciu. Tá funguje tak, že uchádzači nevedia, či sa do súťaže prihlásil aj ich konkurent, a majú stanovený termín, do ktorého musia predložiť svoju cenovú ponuku.

„Po uplynutí tejto lehoty už nemôžu svoju ponuku upravovať. Až po uplynutí lehoty sa dozvedia, či boli vo verejnom obstarávaní sami, a ak nie, aké boli ceny ostatných. Máme za to, a potvrdzujú to aj mnohé odborné výstupy, že tento spôsob súťaže podstatne mení motiváciu firiem a znamená výhodnejší nákup pre obstarávateľa,“ vysvetlil Žarnovický.

Tento postup považuje DPB za najtransparentnejší a z pohľadu obstarávateľa za najekonomickejší.

Viac času

DPB chce dať viac času aj výrobcom autobusom, aby sa mohli pýtať na požadované technické špecifikácie a mali čas na prípravu ponuky. Dopravca deklaruje, že už pôvodné kritéria súťaže boli nastavené tak, aby nepreferovali žiadneho výrobcu a dávali možnosť prihlásiť sa každému.

„Pred vyhlásením súťaže sme si dokonca urobili cenový prieskum a oslovili všetkých výrobcov, ktorí dodávajú autobusy na český a slovenský trh. Bolo nám potvrdené, že podmienky, stanovené v technickej špecifikácii pre rozhodujúcu časť zákazky, vie splniť minimálne šesť uchádzačov z celoeurópskeho trhu,“ tvrdí Žarnovický.

Špeciálna výbava vozidiel

DPB vyhlásil dve verejné obstarávania – na samotné kĺbové autobusy a na minibusy. V prípade kĺbových autobusov je celková odhadovaná cena zákazky 26 805 000 eur bez DPH. V prípade tendra na minibusy je predpokladaná hodnota zákazky 915 408 eur bez DPH.

DPB chce nakúpiť vozidlá v špeciálnej výbave. Všetky budú mať zabudovanú výkonnú klimatizáciu, determálne okná, wifi pripojenie, USB zásuvky na dobíjanie mobilov a bezpečnostné kamery. Všetky budú musieť podľa dopravcu spĺňať najnovšie emisné normy Euro 6. Prvé z nových autobusov majú v Bratislave začať premávať budúci rok.

Ak chcete dostávať pravidelný prísun čerstvých správ z Bratislavy a okolia, sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM