Eurovea 2 sľubuje bike point aj prepojenie električkových tratí od Šafka do Ružinova
Developer polyfunkčného komplexu Eurovea 2 pokračuje v procese prípravy projektu. Aktuálne prebieha posudzovanie vplyvu stavby na životné prostredie (EIA).
Projekt Eurovea 2 napreduje. Aktuálne prebieha posudzovanie vplyvu stavby na životné prostredie (EIA) a pokračuje proces smerujúci k vydaniu územného rozhodnutia. Eurovea 2 je rozdelená na jednotlivé stavby tak, aby pokračovala v plynulom prepojení s historickým centrom mesta. Výrazne rozšíri jeho identickú časť v okolí Eurovea, a tým podporí rozvoj Bratislavy ako modernej európskej metropoly na Dunaji.
Lokalita
Územie novej výstavby je ohraničené zo severu Pribinovou ulicou, z východu Mostom Apollo, zo západu bytovým objektom existujúceho komplexu Eurovea a z juhu nábrežnou líniou Dunaja. Hlavnú časť polyfunkčného projektu Eurovea 2 bude tvoriť spolu 6 stavieb: rozšírenie nákupného centra, podzemná garáž, bytový dom na nábreží, dve administratívne budovy a obytná veža.
Druhá etapa prinesie pokračovanie výškovo primeranej mestskej zástavby, čím nadviaže na vzhľad už existujúcej zástavby, s pozvoľným zvyšovaním smerom k mostu Apollo. „V jeho blízkosti plánujeme postaviť výškovú dominantu ako výrazný orientačný bod, ktorá bude mať 46 nadzemných podlaží,“ spresňuje detaily projektu Peter Korbačka.
Urbanizmus zóny a verejné priestory
Polyfunkčný komplex Eurovea 2 nadväzuje a dopĺňa urbanistický koncept prvej fázy. Rozvíja už založenú uličnú sieť a zohľadňuje charakter okolitej mestskej štruktúry. „Vďaka Eurovea bratislavské nábrežie pred niekoľkými rokmi ožilo a druhou fázou iba podporíme a rozšírime to, čo si Bratislavčania v tejto lokalite tak veľmi obľúbili,“ pokračuje P. Korbačka.
Rozpracovaný návrh podporuje Dunaj ako výrazný fenomén formujúci urbanizáciu Bratislavy, a to najmä kultiváciou nábrežia a podporením širokého spektra voľnočasových aj športových aktivít v bezprostrednej blízkosti rieky. Bratislavčania sa môžu tešiť na športové zóny, obchody, služby, pracovné príležitosti, detské ihriská a širokú ponuku reštauračných zariadení. Vyhľadávaná nábrežná promenáda sa predĺži až po Most Apollo.
„Cieľom všetkých týchto aktivít je umožniť obyvateľom Bratislavy priblížiť sa k Dunaju a vo väčšom meradle aktívne využívať jeho nábrežia,“ vysvetľuje filozofiu projektu P. Korbačka. Rozšírená Eurovea tak spolu s plánovaným prepojením protiľahlej zóny Nové Lido peším mostom vytvorí predpoklady pre reálne naplnenie vízie Bratislavy ako „mesta na Dunaji“.
Dopravné riešenie a obslužnosť
Eurovea je nielen harmonicky scelená s okolitým mestským prostredím, ale aj vhodne napojená do siete mestskej hromadnej dopravy, cyklistických trás a celomestskej dopravnej komunikačnej siete. Súčasťou návrhu Eurovea 2 je popri predĺžení bulváru Pribinova aj koncepčné riešenie verejnej dopravy, napojenie nových cyklotrás na existujúce a doplnenie siete pre pohyb chodcov. Eurovea 2 dobuduje a skvalitní cyklistické prepojenie medzinárodnej dunajskej trasy a vytvorí tzv. bike point, čím vznikne v lokalite ideálne miesto oddychu a spoločensko-relaxačných aktivít.
Navrhované prepojenie električkových tratí od Šafárikovho námestia cez Pribinovu a Košickú do Ružinova, s alternatívnym odbočením v smere Zimný prístav – Vrakuňa a Mlynské Nivy, môže ešte viac prispieť k celistvosti mesta a aj k odbremeneniu súčasnej dopravnej situácie. Bratislava24.sk informoval Martin Vrba z J&T REAL ESTATE, a. s.
Eurovea v číslach
DNES → PO ROZŠÍRENÍ
Rozloha územia: 4,6 ha → 8,5 ha
Nákupné centrum: 59 000 m² → 84 000 m²
Nábrežný park: 8 400 m² → 15 000 m²
Nábrežná promenáda: 17 200 m² → 23 200 m²
Kancelárie: 24 500 m² → 64 800 m²
Byty: 235 → 722
Počet parkovacích miest: 1 800 → 4 045
Detské ihriská: 2 → 5
Multiplexové kino: 9 kinosál → 15 kinosál