Alexandra Húsková Samospráva

Karlova Ves diskutuje o parkovacej politike. Čo treba vyriešiť ako prvé?

Karlova Ves pripravila prvé verejné stretnutie s témou parkovacej politiky. Cieľom bolo informovať o doterajších aktivitách mestskej časti. Keďže mesto pripravuje VZN o celomestskej parkovacej politike, Karlova Ves hľadá najvhodnejšie riešenie ako sa zapojiť.

Ilustračný obrázok k článku Karlova Ves diskutuje o parkovacej politike. Čo treba vyriešiť ako prvé?
Zdroj: Dnes24.sk

“Parkovanie je top téma Karlovej Vsi, aj keď zďaleka nie je jedinou. Chceme robiť veci najlepšie ako vieme a spolu s obyvateľmi, ktorých sa to dotýka,“ uviedla stretnutie Dana Čahojová, starostka Karlovej Vsi.

Mestská časť spravila v júni tohto roka sčítanie áut, zamerali sa najmä na situáciu na Dlhých Dieloch.

V Karlovej Vsi parkuje približne 10 tisíc áut. Počas nočných hodín parkuje v Karlovej Vsi 10 až 15 percent áut s mimobratislavskou značkou, cez deň je to okolo 20 percent. Približne okolo 15 percent áut parkuje v rozpore so zákonom.

Problémový systém s vyhradeným parkovaním

„Systém vyhradeného parkovania pre určitú skupinu ľudí sme zdedili. Majú parkovacie miesta za najnižšiu sadzbu v Bratislave. Neexistoval tu žiadny systém a pravidlá pri určovaní poradia. To potrebujeme zmeniť ako prvé,“ uviedol Michal Drotován z Miestneho úradu MČ Karlova Ves.

Doteraz bolo častou praxou zneužívanie vyhradených miest a to napríklad ich predávaním ďalším osobám, prípadne mali prenajatých viacero parkovacích miest na jeden byt.

Vyhradené parkovacie miesta mnohokrát prevýšili pravidlo 50 percent konkrétnej zabratej plochy ulice.

Pridelených vyhradených parkovacích miest je 1761, z toho 300 je pre ZŤP. Momentálne na úrade zastavili prideľovanie nových parkovacích miest, s výnimkou miest pre ZŤP.

V diskusii sa poukázalo aj na mnohé prázdne vyhradené parkovacie miesta. Problémom sú aj prázdne garáže majiteľov, ktorí svoje autá parkujú na vonkajších priestoroch.

Svojpomocné parkovacie miesta, ktoré boli povolené v minulom volebnom období boli často v rozpore so stavebným zákonom a mnohé z nich sa teraz prepadávajú, kvôli nevhodnému podložiu.

Neexistujúce ulice

„Momentálne riešime problém zatriedenia ulíc. Ulice ako Pribišova, Beniakova, Ľ.Fulllu, J. Stanislava oficiálne neexistujú, neboli skolaudované a potrebujeme ich zatriediť do správnej kategórie. Kým toto nevyriešime, nemôžeme sa posunúť ďalej,“ vyjadril sa Drotovan.

Spomenuté ulice patria pritom medzi najvyťaženejšie na Dlhých Dieloch.

Riešenie v podobe parkovacích domov a nočného parkovania

„Problémom parkovania na Dlhých Dieloch je aj parkovanie sviatočných áut a to, že fungujú ako záchytné parkovisko,“ vyjadrila sa starostka Dana Čahojová. Na uvoľnenie parkovacích kapacít by poslúžilo zriadenie záchytných parkovísk a vybudovanie parkovacích domov.

„Rokujeme o štyroch miestach, ktoré by boli využiteľné na nočné parkovanie. Jedná sa o parkoviská pri Iuvente, Slovenskom metrologickom ústave, Bille a pri Lidli,“ informoval Michal Drotovan.

V súčasnosti prebiehajú rokovania so spoločnosťou Vodohospodárska výstavba, ktorá začala s projektom parkovacieho domu pre úradníkov. Vedenie MČ Karlova Ves rokuje so spoločnosťou o využívaní vzniknutého parkovacieho domu počas noci pre obyvateľov mestskej časti.

Pribudnúť by takto mohlo okolo päťsto parkovacích miest, využiteľných na parkovanie počas noci.

„Parkovací dom stojí okolo 2,8 milióna eur, budeme preto hľadať cestu financovania cez PPP projekty,“ informoval Drotovan.

„Do každej rodiny plánujeme poslať dotazník. Anketa o parkovaní a spokojnosti obyvateľov napovie, čo ľudia potrebujú a priblíži ich predstavy,“ vyjadrila sa starostka.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM