Karlovešťania majú smolu. Premávka autobusovej linky 133 rozšírená nebude
Autobusová linka 133, ktorá spája sídlisko Dlhé diely s centrom Bratislavy bude aj naďalej jazdiť len počas doobednej špičky pracovných dní v školskom roku. Miestny úrad Karlova Ves žiadal magistrát o jej prevádzku počas celého roka aj v poobedných hodinách. Mesto je však proti.
Všetky mestské časti boli primátorom Ivom Nesrovnalom vyzvané, aby navrhli do rozpočtu mesta svoje priority. „Žiadali sme, aby rozšírenie linky 133 bolo ako jedna z priorít mestskej časti Karlova Ves zapracované do rozpočtu hlavného mesta,“ hovorí starostka Karlovej Vsi časti Dana Čahojová.
Mesto však požiadavku na rozšírenie autobusového spojenia Dlhých dielov s centrom označilo mesto za nesystémovú. „Z pohľadu systému MHD ako celku je linka číslo 133 vedená v značnej miere (konkrétne v 88 percentách) v súbehu s elektrickými dráhami, a preto je nesystémová,“ napísal magistrát vo svojom stanovisku starostke.
Problémom sú financie
Starostka však vidí rozšírením linky aj iné výhody. „Z Dlhých dielov sa do centra mesta denne prepravujú tisícky obyvateľov. Chceli sme ich týmto podporiť v používaní MHD. Navyše križovatka Molecova-Karloveská by sa po rozšírení prevádzky linky 133 výrazne odbremenila od náporu chodcov, čím by sa zvýšila jej celková bezpečnosť,“ hovorí Čahojová.
Podľa jej slov obyvateľom Dlhých dielov linka 133 vyhovuje najmä preto, lebo ich zbavuje potreby prestupovania na električku na Molecovej ulici.
Magistrát však tvrdí, že po spomínanej rekonštrukcii električkovej trate na Karlovessko-dúbravskej radiále, bude prestup na Molecovej pohodlnejší.
No ďalším výrazným problémom sú aj financie. Celodenná premávka linka 133 by podľa prepočtov vyšla na 221-tisíc eur ročne. Autobus číslo 133 bude tak aj naďalej jazdiť iba počas pracovných dní školského roka medzi 5:53 a 8:34.
Prečítajte si tiež: Električkovú trať v Karlovej Vsi a Dúbravke čaká ďalšia modernizácia
Ilustračné foto.