Na prelome apríla a mája sa budete môcť odviesť prvou obojsmernou električkou v Bratislave
V rámci modernizácie vozidlového parku električiek pribúdajú do Dopravného podniku Bratislava ďalšie nové nízkopodlažné vozidlá. Ešte tento mesiac pribudnú ďalšie tri obojsmerné električky a v máji 4 obojsmerné. Tu obnova vozidlového parku ale nekončí.
V depe Jurajov Dvor je už 5 obojsmerných električiek 30T a jedna jednosmerná električka 29T. Nové vozidlá dodáva spoločnosť Škoda Transportation. Na ich financovaní sa až vo výške takmer 81 percent podieľa Európska únia v rámci Operačného programu Doprava, ktorého riadiacim orgánom u nás je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
„V zmysle zmluvného harmonogramu pribudnú v apríli tohto roku ďalšie tri obojsmerné električky, v máji 4 obojsmerné, v júni 4 obojsmerné a jedna jednosmerná, pričom do konca roka bude dodaných až 45 nových vozidiel a v roku 2016 ich bude celkovo 60,“ informovala Bratislava24.sk hovorkyňa dopravného podniku Adriana Volfová.
O prvej obojsmernej električke sa dozviete viac tu: Električka vyrobená špeciálne pre Bratislavu: Nové nízkopodlažné vozidlo začne jazdiť už na jar, odvezie viac ako 360 ľudí
DPB informuje tiež o tom, že prvú novú obojsmernú električku nasadí do premávky na linku č. 4, ktorá spája Dúbravku so Zlatými Pieskami. „Prvýkrát by tak mala električka vyjsť do bratislavských ulíc na prelome apríla a mája,“ vysvetlila hovorkyňa.
Ďalšie nové vozidlá sa budú nasadzovať postupne aj na linku č. 9 na trase Karlova Ves – Ružinov, čím sa novými nízkopodlažnými komfortnými vozidlami obslúži ďalšia mestská časť.
Prioritou dopravného podniku je nasadiť obojsmerné električky po otvorení Starého Mosta, kde budú nové vozidlá zabezpečovať premávku z Hlavnej stanice do Petržalky, čím sa výrazne odľahčí autobusová doprava.
Niekoľkomesačným procesom homologizácie musela prejsť len prvá električka z každého typu, to znamená jedna obojsmerná a jedna jednosmerná električka, nakoľko ide o nové typy vozidiel, ktoré musí schváliť Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. „Ostatné vozidlá už nebudú musieť prejsť celým procesom typových skúšok, ale len predpísanými kusovými skúškami, ktoré trvajú pár dní a ihneď potom sa budú môcť električky zaradiť do premávky,“ uzavrela Voflová.
Prečítajte si tiež: Dobré správy pre Karlovešťanov: Zmodernizovaná električková trať v centre Karlovej Vsi bude zrejme zatrávnená