Plány s MHD v Bratislave: Nová trať prepojí Dlhé diely s trolejbusovou sieťou v meste
Trolejbusová trať Patrónka-Riviéra je jednou zo štyroch, na ktorých projekčnú prípravu získalo hlavné mesto nenávratný finančný príspevok v celkovej výške 2,8 milióna eur.
Nová trolejbusová trať medzi Patrónkou a Riviérou by mala prepojiť Dlhé diely s celým systémom trolejbusových tratí v hlavnom meste. Vyplýva to zo zámeru, ktorý Dopravný podnik Bratislava (DPB) predložil na posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA).
Efektívnejšia MHD
„Hlavným cieľom projektu je zníženie negatívnych dosahov dopravy na životné prostredie, a tiež zefektívnenie prevádzky MHD i zvýšenie dostupnosti významných cieľov ciest pre obyvateľov Dlhých dielov,“ uviedol dopravca o vyše trojkilometrovom úseku trolejbusovej trate v jednom i druhom smere. Prepojovacím uzlom medzi novou samostatnou traťou z Dlhých dielov a už existujúcou sieťou je križovatka Valašská – Mlynská dolina.
„Cena verejnej práce bola v rámci dokumentácie stavebného zámeru vypočítaná vo výške 13 259 879 eur bez DPH,“ uvádza DPB o výstavbe a potrebných úpravách.
Začiatok je závislý od získania potrebných povolení, odhad je marec 2023 s dokončením stavebných prác do septembra 2023 a kolaudáciou do konca roka 2023.
Trolejbusová trať Patrónka-Riviéra je jednou zo štyroch, na ktorých projekčnú prípravu získalo vo februári hlavné mesto nenávratný finančný príspevok v celkovej výške 2,8 milióna eur. Okrem trate medzi Dlhými dielmi a Patrónkou majú ísť financie na prípravu tratí Autobusová stanica – Nové SND, Bulharská – Galvaniho (Avion) a Trenčianska – Bajkalská – Hraničná – Mlynské Nivy. Okrem toho je naplánovaná aj modernizácia trate z Hlavnej stanice cez Kramáre na Patrónku.