Študentka dostala pokutu napriek tomu, že sa preukázala platným cestovným lístkom
Nefungujúce označovače, automaty, ktoré nevydávajú v spojení s nekompromisným revízorom dokážu "zlepšiť" deň každému z nás.
Mladým študentom z Piešťan pred pár dňami „spríjemnil“* bratislavský revízor deň pozornosťou vo forme pokuty. „Po prestupe sme si chceli cvaknúť pre istotu aj druhý lístok, ale prístroj nešiel. Zastihol nás revízor a ako prvý sme mu ukázali neoznačený lístok. Potom sme sa mu snažili ukázať aj označený. Spytovali sme sa, či ten nestačí. Ani sa naň nepozrel a povedal, že nie a dal nám pokutu,“* opisuje návštevníčka hlavného mesta skúsenosť s bratislavskou MHD na sociálnej sieti (opis celej príhody nájdete pod článkom).
- ak označovač nefunguje, oznámte to vodičovi vozidla
- všetky cestovné lístky na jednu cestu sú prestupné, teda aj 15-minútový
„Pred výjazdom vozidiel MHD do premávky sa kontrolujú všetky vozidlá, či fungujú označovače na cestovné lístky. Počas dňa môže nastať problém, odporúčame preto cestujúcim, aby použili najbližší označovač aj v zmysle Prepravného poriadku IDS BK a v prípade, že by ani ten nefungoval, to ihneď nahlásili vodičovi, ktorý sa skontaktuje s dispečingom DPB, a. s.,“ radí hovorkyňa DPB, a. s. Adriana Volfová.
V prípade, že označovač cestujúcemu neoznačí lístok správne, mal by ihneď kontaktovať vodiča a upozorniť ho na túto situáciu.
Ten podľa hovorkyne zaznamená túto chybu vo svojom palubnom počítači a nahlási ju na dispečing DPB, a. s. Ak sa situácia dá vyriešiť reštartom systému, vozidlo pokračuje ďalej v premávke, v opačnom prípade je stiahnuté do vozovne a nahradené iným vozidlom.
V prípade, ak v spoji vykonáva kontrolu revízor, treba túto skutočnosť oznámiť jemu. Ten má povinnosť skontrolovať funkčnosť označovača opätovným označením kontrolného lístka a zistiť tak jeho funkčnosť.
Reklamácia pokuty
Mladej študentke odporúčame napísať sťažnosť a zároveň žiadosť o prešetrenie postupu revízora. Z údajov na lístkoch sa dá presne zistiť kedy, kde a v ktorom vozidle bol lístok označený, rovnako aj, či bol označovač v čase revízie nefunkčný.
Sťažnosť musí obsahovať meno, priezvisko, adresu trvalého pobytu alebo prechodného pobytu sťažovateľa a musí byť podpísaná.
Z podanej sťažnosti musí byť zrejmý predmet sťažnosti a čoho sa sťažovateľ domáha, a preto je potrebné uvádzať predovšetkým:
• miesto udalosti (názov zastávky, ulice, smer jazdy linky a pod.)
• čas udalosti (dátum, hodina, minúta)
• číslo linky a prípadne aj štvormiestne evidenčné číslo vozidla
• popis udalosti
• ak je to možné aj identifikačné údaje svedka udalosti
• ďalšie údaje, ktoré je sťažovateľ ochotný a schopný k udalosti uviesť (zdroj: DPB, a. s.)
Reklamáciu zašlite na adresu:
Dopravný podnik Bratislava a. s.
Oddelenie kontroly
Olejkárska 1
814 52 Bratislava 1
e-mail: vnutorna.kontrola@dpb.sk alebo prostredníctvom elektronického formulára, ktorý nájdete TU.
DPB je povinný reklamáciu vybaviť do 30 pracovných dní odo dňa jej podania.
Ilustračný obrázok