Zákaznícke centrá sú zatvorené. Kde môžete vrátiť nevyužitú električenku?
O vrátenie cestovného bez udania dôvodu môžete požiadať ešte pred obdobím platnosti električenky, ale tiež počas jej platnosti
Bratislava už štvrtý týždeň žije v režime mimoriadnych opatrení. Zatvorené sú školy, viaceré úrady, obchodné prevádzky a kultúrne stánky. Mnohí, ktorí si kúpili predplatné cestovné lístky, ich teraz teda nemajú ako využiť.
Električenku môžete vrátiť
Integrovaný dopravný systém Bratislavského kraja (IDS BK) v takýchto prípadoch umožňuje cestujúcemu vrátiť predplatný lístok a získať tak späť alikvotnú finančnú čiastku na základe predloženej žiadosti.
„O vrátenie cestovného bez udania dôvodu môžete požiadať ešte pred obdobím platnosti električenky, ale tiež počas jej platnosti – v takom prípade vám predajca vráti alikvotnú časť cestovného zníženú o manipulačný poplatok. Pri výpočte zohľadní počet precestovaných dní, ale pozor – za precestovaný deň sa počíta aj deň doručenia žiadosti,“ píše sa v prepravnom poriadku IDS BK v časti C2. K žiadosti je potrebné priložiť aj vašu bezkontaktnú čipovú kartu.
Žiadosť musíte predložiť dopravcovi, ktorý predplatný cestovný lístok vydal (DPB, ZSSK, Slovak Lines, RegioJet). Aktuálne sú však zákaznícke centrá dopravcov zatvorené.
Na webovej stránke IDS BK nájdete kontakty na jednotlivých dopravcov. U nich dostanete potrebné informácie k prípadnému vráteniu predplatného lístka:
Dopravný podnik Bratislava, a.s.
tel.: 02 5950 5950,
e-mail: ots@dpb.sk
RegioJet, a.s.
tel.: 02 3810 3844,
e-mail: info@regiojet.sk
Slovak Lines, a.s.
tel.: 02 5542 2734,
e-mail: info@slovaklines.sk
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s.
tel.: 18 188,
e-mail: info@slovakrail.sk
IDS BK
tel.: 0948 102 102,
e-mail: infocentrum@bid.sk.
Zdroj: imhd.sk